Vývoj výdejních terminálů

Vývoj výdejních terminálů

Počáteční papírovou evidenci a výdej jídel na základě seznamů přihlášených jídel jsme nahradily prvními typy výdejních terminálů. Ty zpočátku signalizovaly rozsvícením zelené nebo červené žárovky a umožňovaly výdej jen jednoho menu. Potřeba zákazníků byla větší, proto jsme velmi rychle navázali spolupráci s dodavatelem terminálů se segmentovým displejem, které komunikovali s databází prostřednictvím sériového portu.

Vlastní řada výdejních terminálů

V  závěru roku 2010 jsme zahájili vlastní vývoj hardware, chtěli jsme převzít plnou kontrolu nad kvalitou vývoje a výroby s přihlédnutím na potřeby zákazníků. V první řadě jsme se zaměřili na zlepšení komunikace s databází, naše nové terminály začaly využívat standardní datovou linku a komunikují přímo s databází. Odstranili jsme tím nutnost exportů dat do terminálu a následně jejich stažení. Komunikaci začal zajišťovat software Terkom, který se spouští na počítači vedoucí jídelny a zajišťuje komunikaci terminálu s databází.

Další oblast modernizace bylo zobrazení údajů, nové terminály jsme osadili digitálním displejem o velikosti 3,5'' a připravili jsme řadu grafik, které zajišťovali signalizaci.

Tělo terminálu označeného jako TT3501 bylo hranaté a nevzhledné, proto jsme ho v rámci dalšího vývoje zakulatili, vylepšili jsme grafickou signalizaci a rozšířili ji o audio.

Nová elektronika

Přelomová změna v sérii terminálů TT35xx nastala v roce 2015, kdy jsme z důvodu opakujících se závad elektroniky terminálu, zahájili testy nového typu řídícího mikropočítače. V roce 2016 jsme přišli s novým modelem TT3511, který dodáváme do dneška. Tělo terminálu jsme mohli zmenšit, zjednodušili jsme vnitřní konstrukci terminálu a osadili ho kvalitnějšími displeji. Nově umožňujeme signalizaci i pomocí monitoru s HDMI vstupem a databázi umíme propojit s terminálem přes wifi.

Terkom NG

Slabé místo terminálu se nacházelo v software Terkom a komunikaci s databází. Stále jsme používali modernizovanou konstrukci software z roku 2012, který měl, v některých případech, problém se stabilitou. Zvláště v případě nižší stability datového spojení docházelo k výpadkům při výdeji a bylo nutné program restartovat.

Všechny tyto problémy odstranil vývoj nové verze ovládání terminálu, kterou nasazujeme od roku 2018. V první řadě jsme software nahráli do terminálu, ten se sám spouští v době výdeje, terminál TT3511 se tak stal bezobslužným zařízením. Vylepšili jsme grafiku signalizace a stabilitu spojení se sítí, kdy v případě výpadku terminál sám naváže spojení. Také servis terminálu je, díky novým technologiím,  mnohem jednodušší.

Terminály TT3511 používá 95% našich zákazníků s čipovým systémem.

Zobrazit komentáře