Naprosto běžná situace. Strávník zapomene čip a má přihlášenou stravu. Jak identifikovat jaké menu má přihlášené a jestli je jeho přihláška platná? Pro tento případ vyvinula Altisima speciální terminál, který vytiskne "stravenku" a tu strávník odevzdá u výdeje. Přihlášená strava se následně označuje jako odebraná, aby nedošlo k opakovaným odběrům.
Kde může být Žolík umístěn?
Terminál Žolík umožňuje montáž na zeď nebo může být položen kdekoli v jídelně. Pro jeho připojení potřebujete jen datový kabel, Žolík je napájen prostřednictvím technologie POE. Veškeré komponenty k jeho montáži vám zašleme společně potřebné s terminálem.
Jak se strávníci u terminálu identifikují?
Řešení otázky nebylo úplně jednoduché, museli jsme zajistit dostatečně bezpečnou autorizaci s tím, že terminál musel být kompaktní, bez dalších připojení dalších periferií. Jednoduchý číselný kód by mohl být snadno prolomitelný uklepnutím se na klávesnici a vznikly podle situace, kdy jídlo by bylo vydáno neoprávněnému strávníkovi. Z tohoto důvodu jsme implementovali potvrzení kódu pinem a tím možnost prolomení identifikace minimalizujeme.




Budou si strávníci kódy pamatovat?
Ano, praxe ukázala, že to funguje. Strávníci mají několik možností kde kódy získat.
- Vedoucí jídelny je vidí v přihláškách a může mu ho předat.
- Jsou uvedeny na tisku informací o stravování.
- Jsou na tisku přihlašovacích údajů pro e-Jídelníček.
- Jsou zobrazené v e-Jídelníčku a týdenním reportu e-Jídelníčku.
Pro děti, které chodí do Družiny připravujeme tabulku, kterou si paní vychovatelka nechá u sebe a pokud některé z dětí nemá čip, snadno mu pomůže vytisknout stravenku.
Žolík je vhodný doplněk stravovacího systému, urychlí výdej jídla bez nutnosti kontaktovat vedoucí stravování nebo sepisování seznamů strávníků bez čipu.